Nuffnang Add Ads

Sabtu, 19 Mac 2011

aku sungguh terkilan

bertahun tak jumpa ingatkan boleh lagi tersenyum ketawa berkongsi masalah
rupa-rupanya pertemuan bukanlah boleh dianggap pertemuan semula
seperti kita baru bertemu kerana satu kebetulan di kaki lima
kau senyum aku senyum. akhirnya di situ

semakin hari semakin jauh pula walau canggih mana pun
kalau tuannya tidak mahu mendail bukan salah globalisasi
aku tidak hafal nombor telefon genggam kau jadi aku simpan
aku pun ingat kau buat benda yang sama jadi aku dail kau

eh sapa ni?
oiii aku la...takkan tak kenal kot
lama sesi memperkenalkan diri di corong telefon macam mahu buat ucapan radio
'o' pendek sahaja balasan kau jadi aku letak telefon

lama tak berhubung jadi aku buat rutin macam biasa
naik turun kuliah naik lenguh kaki dan tangan junjung ilmu
sedang telefon dalam genggaman ada satu panggilan
bunyinya macam kecemasan kerana tidak berhenti meminta aku segera angkat

o haii...o kau rupanya. kenapa?
minta tolong?
fikir aku sejenak mahu tolong atau tidak. kesan sikapnya sebelum ini aku terkilan
aku telan perit air liur, aku kata TIDAK!

PADAN MUKA!!! jadi manusia jangan pada teorinya sahaja...praktikkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan