Nuffnang Add Ads

Sabtu, 23 November 2013

kenangan

termenung...kenangan lalu berputar bermain dalam kepala dan bagaikan melihatnya semula. semuanya jelas. ada yang pahit dan ada yang manit, begitu juga masam. tak semua perkara yang terjadi boleh dikawal. kalau boleh dikawal, kita tidak akan kenal dan merasai kekecewaan, penyesalan, kegagalan. semuanya mengajar untuk bangkit semula kerana kuasa kebangkitan rasanya luar biasa. kenangan lagi...adakalanya kita sedaya upaya memadamkan dari ingatan. sebabnya ada pada kita sendiri. tapi seperkara yang pasti melalui pengalaman sendiri. terima kenangan kita dengan hati terbuka walaupun pahit dikenang. hadapinya dengan tabah dan tegas agar kenangan pahit itu tak berulang lagi. tidak ada salahnya dengan kenangan. paling tidak pun, kenangan mengajar kita menjadi lebih dewasa dan matang. P/S: kepada 'kenangan', aku titipkan salam maaf dan doa selamat kepada kau. selamat berbahagia. =)

Ahad, 1 September 2013

perasaanku macam dipijak-pijak

Ya Allah, Engkau redakan api amarah yang marak dalam hati ini, jangan tinggalkan sekelumit pun. Sekarang, aku rasa macam hati ini dipijak-pijak kejam, dicencang lumat. Ini hati sudah terlalu dalam lukanya. Aku pohon jangan luka ini sampai jadi bernanah...

Khamis, 1 Ogos 2013

mengapa?

setiap perkara yang berlaku harus ada persoalan mengapa? namun tidak semua jawapan kepada persoalan mengapa ini akan menjawab semua tanda tanya, bahkan akan menambahkan kerumitan. dan kadang-kadang jawapan pada persoalan mengapa ini pahit untuk ditelan. kerana jawapan boleh menjadi suatu kebenaran dan kebohongan. itu semua bergantung kepada individu dan nilai pada dirinya.

Bergolok gadai

Nak pegang ijazah dan duduk jawatan sekarang ni, banyak benda dah digadai dan tergadai. antara rela dan terpaksa. menitis juga air mata sang tua itu. tapi bila kenang balik, kalau tak buat gitu memang terperuk sini lah aku. apapun aku anggap ini semua rezeki aku. Alhamdulillah. sekarang giliran aku lak yang bgolok gadai untuk ibu bapa dan keluarga tercinta. Inshaa Allah

Sabtu, 20 Julai 2013

perasaan yang kurang enak

menyesal dah takda gunanya sekarang. semua benda dah terjadi. ramai yang terluka secara langsung dan tidak langsung. bukan niat ingin menyatakan diri ini mangsa. cuma ingin menegaskan kita semua ini mangsa ketidakmatangan. maaf dah lama, cuma sesekali kenangan pahit itu terlepas keluar ke lazuardi ingatan ini.

Jumaat, 12 Julai 2013

Mereka faham

dengan perbezaan bekal makanan yang dibawa ke sekolah tu pun kanak-kanak dah mengerti kedudukan ekososial keluarga masing-masing.

Isnin, 24 Jun 2013

Apa yang dinanti?

Pernantian memanglah satu perkara yang menyulitkan. Sulit untuk membuat perancangan, sulit untuk menjayakan rancangan tersebut begitu juga sulit untuk menentukan arah tuju rancangan. Begitu juga halnya dengan isu penempatan guru baharu PISMP Ambilan Januari 2009 (tahun 2013) ini. Perjalanan kerjaya kami sungguh banyak halangannya. Selalu disuruh bersabar, bersabar, bersabar. Esok, akankah pernantian akan berakhir?