Nuffnang Add Ads

Ahad, 7 Ogos 2011

Allah cipta manusia sama

aku kecewa betul. terkilan mungkin sudah telan hati aku. sampai aku tiada rasa. cuma dingin. manusia, Allah cipta semua sama. sebab ada akal. manusia, lahir macam kain putih. corak bunga2? polka dot? garis2? tu semua korang punya hal. kalau bunga2, bunga2 jugak yang jadi. jadi di sini aku sebenarnya nak cakap tentang emosi. bagaimana nak kawal emosi? bukan takat cakap saja nak kawal emosi. LAKUKAN. BUKTIKAN!

orang lain boleh terima kalau kegagalan emosi ini kelemahan kau. tapi kalau dah tau, kenapa nak biarkan emosi itu jadi raja? EMOSIONAL? TAK HEBAT LANGSUNG!tak perlu marah dengan hal yang sebesar kuman. bukan aku nak cakap aku ni cool je. sabar memang ada batas. semua orang ada amarah sendiri. USAH DUGA!tapi biarlah BERASAS!

hati kena bersih.
set minda semua benda ada hikmah.
usahlah simpan hati yang kotor.
busuk akibatnya.

kau buat apa sekalipun, kalau hati kau kotor, semua anggota kau ikut kotor. sebab penyakit hati adalah yang paling kronik sekali.hati tiada logik.

mungkin juga...
kelakuan kita dipengaruhi oleh didikan ibu bapa? usah terasa kalau kasar bunyi ini. bukan mau tunjuk lagak, riak, bongkak. tapi benar itu kalau sudah dibongkar, ditimbus dalam laut paling dalam pun akan tetap timbul.

2 ulasan:

  1. ditimbus dalam laut paling dalam...?
    kalo laut mati x ke terapung je?

    BalasPadam
  2. hehe. tu la pasal kebenaran tu mg xleh disembunyi kan...=)

    BalasPadam