Nuffnang Add Ads

Selasa, 25 Januari 2011

kitaran yang berkitar

apa kalian rasa disisihkan?
aku rasa macam sistem penghadaman aku dah tersumbat
nak pusing mana-mana macam kejang
nak panggung kepala pun tak mampu

sisih, disisih, menyisih, tersisih?
apa rasa keempat-empat ni?
sisih dan menyisih kukira sama egonya
disisih dan tersisih tak usah bicara dengan akulah

kalau kau tanya aku
pengalaman ngeri aku apa?
nescaya aku jawab aku
DISISIH dan TERSISIH

kitaran sosial yang pasang surut ini
tidak membenarkan aku sentiasa di atas
perlu juga di bawah agar aku dapat rasa
derita sisihan sosial orang bawah rasa

hey kamu
tak usah bangga dengan sifat egomu
sisih dan menyisihkan
sebab tak ada sesiapa tolong kau bila kau dah
disisih dan tersisih

aku ulang semula
kitaran sosial ini ada pasang surutnya
usah tunjuk lagak
suntik sedikit malumu dengan Tuhan
---

Tiada ulasan:

Catat Ulasan